11:00-te

Jag är bjuden hem till mamma (och pappa men han kommer inte vara hemma) på 11-te.

Ni som läser kanske är för unga för att veta att man ofta förr i tiden drack 11-kaffe, jag också egentligen men jag jobbar på ett äldreboende inriktat på rehabilitering och där får dom alltid 11-kaffe.

Back to my point anyway. Mamma går ju också på denna dieten och skyr numera också kaffe som pesten (vi var dom värsta kaffe kärringarna du kunde hitta innan) så hon bjöd istället hem mig på 11-te imorgon innan jag börjar jobba.

Ska ta med mig ett nytt te jag hittat. Det är Friggs ekologiska te...snordyrt (22:-/förpackningen som innehåller 12 påsar) men det smakar så Ljuvligt att det faktiskt är värt varenda krona.
Jag har hittills smakat på kanel/kardemumma-smaken och det är som att dricka pepparkaksdeg.
Nu när julen vankas och jag inte kommer få äta några pepparkakor så passar det utmärkt.
De har även en smak som heter Vanilla/rubarb och den tänkte jag sticka in och köpa imorgon efter jobbet.

Testa dom, det är väl värt besväret med priset om man vill lyxa till det lite för smaken är otrolig :)



Fast jag måste få undra en liten sak.
Om det nu ska vara ett ekologiskt te, varför är då själva tepåsen lags i en plastpåse? Istället för en papperspåse som på alla övriga teer...!


Kommentarer
Postat av: Viktoria

sv: haha, ellerhur! och välkommen tillbax =)

2009-11-07 @ 20:26:12
URL: http://vickanss.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Nog drack de så förr.

2009-11-10 @ 17:43:57
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Älin!

Hallåååå? Update!?!?!?!

2009-11-16 @ 21:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0