Möte, vägning och mat.

Idag var det tid för möte igen. Och vägning.

Mötet gick bra förutom att det vid något tillfälle blev lite känsloladdat men det är sånt som händer alla, right?
 Vi gick igenom mycket mat...ja alltså att vi redan NU ska börja fundera över vilken Bra mat vi ska äta när sopp-stadiet är över. Skulle ljuga om jag sa att ingen blev hungrig, haha. Men det va kul. Vi pratade om vad som kommer at vara okej och inte. När jag är klar med min sopp-fas så kommer jag att äta efter GI. diDetta är ingen diet utan ett sätt att äta mat!! Alltså ingen mat jag ska äta bör överstiga Glykemiskt Index 60. All mat innehåller detta och vissa har högre och vissa mindre. Tex:

Morot: 127 
Honung: 126
Ris (jasmine, basmati m.fl): 81
Vitt bröd: 100
Havregryn (havregrynsgröt): 68
Snabb makaroner: 64
Fullkornspasta (typ pasta penne): 61
Kidneybönor: 43
Banan: 84
Äpple: 52

Ja ni fattar eller hur? Inget ska överstiga 60. I fallet med honung så är det, trots högt GI, okej. Dels för att man oftast inte tar mer än en tesked till sitt te tex och dels för att det är en naturlig matprodukt.

Så min kommande kost kommer innehålla mycket kokta grönsaker som broccoli, vanlig sallad och vitt kött eller fisk, mycket skaldjur och ägg. Och helt ärligt kan jag fan inte vänta tills jag kommer få äta allt detta igen. Visst har jag tankar på pizza och riktigt flötig, god (?) mat men jag vet ju att varken jag eller min kropp mår särskilt bra av detta. Inte då sagt att jag INTE kommer äta det emellanåt, precis som alla andra, men jag kommer Aldrig gå tillbaka till vad jag levde på innan....aldrig. Jag har insett nu hur kasst jag mådde, psykiskt men vääääldigt dåligt fysiskt!

Vägningen gick bra.... -3,3kg. Totala nedgången slutar just nu då alltså på 11,3kg. Moí = nöjd.
På 7 veckor är det damn good!!

Köpte dessutom 2 färdiga shaker så imorgon är det Jag som ska dricka kaffe the old way again :) Mmmm.


Jag återkommer senare. Dax för sängen nu, skola tidigt imorgon! Byeeeee

Kommentarer
Postat av: Pippi

Va duktig du är!!! Får du alltså inte ens äta en morot?, jag som trodde det va nyttigt?! Du har varit så otroligt duktig! Om du vill så får du jätte gärna uppdatera lite oftare, det är så roligt att följa dig! Kram

2009-11-18 @ 08:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0