Fryser och mår skit...

...Idag har det varit en rejäl skitdag faktiskt. Känner att jag måste få skriva av mig lite. Vaknade satans tidigt idag för att svara i telefon och dels för att jag jobbade på morgonen. Jobbet gick som vanligt bra men var helt sjuukt törstig, kände mig som en gammal tant där tungan fastnar i munnen, haha. Vatten är faktiskt gott, har ni tänkt på det?

Spenderade sen min dag hos mina föräldrar. Grejen med mig är så att när jag väl ätit min första påse, så blir jag efter någon timma hungrig igen (så klart) och den hungern kan jag inte riktigt hantera, över huvudtaget ska tilläggas. Så därför försöker jag dra ut på min 1:a påse så länge jag kan, för jag är van att inte alltid äta direkt på morgonen, så den hungern klarar jag på ett fint sätt......slutade 10 i jobbet idag och baljade i mig te på förmiddagen - dels för att dämpa min hunger och för att värma mig för shit vad jag fryser idag. Vet inte om det är för min kost (när man fastar kan man ju lätt få frossa och/eller feber för er som vill veta), eller om det är för att graderna har sjunkt rätt mycket de senaste dagarna...??

Anyhow, sov en stund mellan 15-16 och när jag sen vaknade kände jag att jag inte pallade att vänta längre, och klockan hade ju hunnit bli väldigt mycket trots allt :) Så jag lånade en påse av min kära mor. Kyckling. Uäck. Värre får jag leta efter med lyckta kan jag säga (ja iofs. deras svampsoppa toppar nog den listan fett alltså!!). Men jag åt och blev mätt, eller mindre VRÅLHUNGRIG!

Nu här i kväll så satt jag och min mamma och glodde på matprogram. Fatta att det är inte mindre än 4 matprogram PÅ RAKEN, på tv4+ på söndagar :))))
Ni kanske inte tror jag är klok men på något sjukt sätt så hjälper det mig att få titta på mat. Kom på mig själv att sitta med öppen mun (tänk fågelholk) när Paolo Roberto hivade i sig Italiensk pizza. Mamma skrattade rätt gott åt mig, hahaha. Men fatta!! Kanske mer självspäkeri att glo på mat och inte få äta, mer än självspäkeriet jag håller på med, denna diet!

Så att jag har verkligen inte mått bra idag. Har också haft huvudvärk men det är för att jag druckit alldeles för lite vatten.
Kom hem nu vid 20 och tog min 2:a soppa....vanilj med kanel i + 1 liter vatten + 8 tabletter (äter 4 omega-3 tabletter/dag och 4 hår-hud-naglar tabletter/dag.....glömde ta imorses). Nu är jag förvånandsvärt otroligt mätt och belåten, huvudvärken börjar släppa men frossan är kvar. Funderar på att avrunda här och sen krypa ner i soffan med täcke och lite tända ljus :) Lyxa mig lite!




Jag vet att det här är en grej jag ska göra för mig själv, och det är det, tro mig. Men just nu kan jag villigt erkänna att det enda som håller mitt huvud över ytan och som får mig att orka fortsätta är för att jag lovat min pojkvän att jag ska ha fixat det här tills han kommer hem till Sverige igen. Lever just nu för kicken det kommer att bli att träffa honom för första gången igen och jag är smal!! (eller iaf smalare, vill inte vara nån spinkis btw)
Iiiiiiiiiih.....fatta va kul :) OCH för min egna skull såklart :)


 

Ha en go söndag. Jag hör av mig imorgon igen. Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0