Späk!!

Jag vet inte om min barndom har färgat mig med en mamma som alltid bantade och såg mat som något fult och dåligt. Varpå min syster fick anorexia vid 12 års ålder, vilket fick alla runt om mig att ungefär göda mig så jag blev tjock men här sitter jag och njuter av att vara hungrig....känner för varje minut hur fettet flyter ur mig och nästan fräser bort. Skönt.

Nej jag är inte sjuk i huvvet...jag vill bara vara "klar" nu så jag kan börja på fasen som kallas Jämnfart/Lifetime, då det verkliga testet sätter igång. Ska bli mucho intressant. Men det är en bit kvar.

Sen vill jag också göra klart att både jag och min syster hade en lycklig uppväxt med dom bästa tänkbara föräldrarna men min mamma har alltid varit överviktig och för det så har hon också alltid jojo bantat (som majoriteten av svenska kvinnor), detta färgade av sig på min syster som började jämnföra sig med något äldre tjejer på skolan och någonstans där så växte hennes anorexia fram.



Har så klart inte sovit en blund inatt. Dels för att jag inte är trött och dels för att jag visste att jag skulle vara vaken hela natten, sen sova hela dagen. Jag jobbar tidigt imorgon och jag vägrar att vara vaken hela natten inatt för att sen inte sova innan jobbet, jag pallar inte det. Så jag tar en vaken-natt och vaken-dag nu istället.

Men jag har inte slappat på soffan inte. Nej jag har flyttat på möbler (Tyst som en mus!!), hittat fler ramar så jag håller på med en till tavla nu. Hittade andra tavlor som ska spikas upp så fort klockan tillåter.
Sen har jag även fortsatt på min receptpärm som jag håller på med. Skriver av alla recept som jag hittat på nätet, i böcker osv för jag tycker det blir mer personligt än att urklipp eller böcker och sånt (inte sagt att det är fel).
Det är liksom lika bra att passa på att få så mycket gjort som möjligt nu när jag verkar vara inne i en av mina mer produktiva perioder, en skapande period. Dessutom börjar skolan nästa vecka och då kommer jag inte ha någon tid över från allt plugg, tentaskrivande och uppslagningar i medicinska-termer-böcker m.m Men det ska bli kul....längtar efter att få lära mig mer och få mer "kött på benen" som vissa säger.


Nu tänkte jag gå ut i köket och kolla om grundfärgen torkat på min tavla. Vet precis vad motivet ska bli....frågan är bara om jag kommer kunna genomföra det. Vi får se. Det blir ett test for sure :))

Ha en bra dag alla mina läsare!!

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

haha thanks ;) usch vi har också haft problem med matvanorna i vår familj och har fortfarande. det är fan inte lätt

2010-01-13 @ 13:36:55
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0