vätskebrist..?







H
ar känt mig väldigt mysko i kroppen hela dagen och yr.
Pappa va här på eftermiddagen för att hjälpa till och sätta ihop våran dubbelsäng (förlovningspresent) och jag vart jätteyr. Så jag började tänka efter och kom på att jag fått i mig på tok för lite vatten idag. Jag ska ju dricka mellan 3-5liter/dag men hade kanske druckit en ½ bara.......så nu baljar jag vatten för glatta livet!! Operation vätska som gäller ikväll alltså.


Och nu till alla er som säkerligen höjer på ögonbrynen och sitter som fågelholkar över mängden vatten jag ska dricka varje dag.
Ja, jag vet det är väldigt för mycket (jag jobbar inom vården så jag vet). Men grejen är den att när jag äter/dricker mina soppor får jag ingen vätska alls, förutom den som jag blandar mitt pulver med, alltså måste jag dricka detta. Dels för att man ska må så bra som möjligt och dels för att skölja ur kroppen på slaggprodukter och fett rent ut sagt.
När jag sen börjar äta mat igen ska jag dricka max 2 liter/dag eftersom man får vätska genom mat, grönsaker och frukt.

Så nu behöver ingen kommentera detta :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0